Spørsmål:
hei.er en jente på 21 år som er gravid for første gang.det er så masse jeg lurer på.er tre mnd på vei jeg har ikke vært kvalm, har litt vonde pupper og litt menssmerter og masse megeknip,men det er vanlig.er også litt bekymret,jeg kjenner ingen tingen i magen min,tror på en måte ikke at jeg er gravid heller,det har vel kanskje ikke gått helt opp for meg.jeg har jo tatt test hjemme og hvært hos doktor og tatt en test,jeg er gravid.har også vært på min første kontroll,skal snart på min andre kontroll.er det helt vanlig å være sånn???føler meg helt kjempe forvirret egentlig,har en venninde som er gravid ig hun har heller ingen smerter av noe slag. er jeg helt nomal og er det sånn det kan være å være gravid???håper på snarlig svar.blir gaaaal snart.alt går helt rundt i hodet mitt.. hører bare om folk som er kvalm og er små syke i 9 mnd. det erså uvirkelig da man liksom ikke kjenner så mye enda,det er vel kansje litt tidlig i svangerskapet også kanskje????

Svar:
Ja det er helt vanlig å  ha det slik også. Vær glad og nyt dagene. Du er en riktig heldiggris.  Er det ikke flott at svangerskapet kan arte seg på denne måten også?
Det er selvfølgelig mange kvinner som ikke merker forskjell i det hele tatt. De føler seg akkutay som før avsngerskapet, kan også bli usikre og tenke som deg: " Er jeg egentlig gravid?"
Noen er faktisk helt friske gjennom alle 9 mnd. Noen til og med friskere enn før, og kvinner kan forteller om stor trivsel ved å slippe humørsvingningene knyttet til mens.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.