Spørsmål:
Hei jeg er en 30 år gammel jente som har epilepsi. Jeg har klart og trappe ned 50 mg med fenemal men klarte ikke mer da jeg begynte og bli svimmel. Jeg bruker også trimonil 1050 i døgn dose. Jeg klarte likevel og få et natterlig kpa med kramper som varte et min. På den tiden var jeg 8 uker + 4 dager på vei. Uroen klarer ikke helt og dempe seg da jeg ikke vet hvordan det går med fosteret. Hva tror du ? Vet du om et sted på nettet hvor det er andre gravide epileptikere ?? Mvh Mathilde.

Svar:
Jeg kjenner dessverre ikke til nettsteder for gravide i samme situasjon som deg, men leter du vil jeg tro du finner noe/n.
Jeg tror du kan ta det helt med ro i forhold til din bekymring. Forstår at dette kan virke svært dramatisk, men selv om du har anfall vil fosteret levet sitt liv i livmorhulen.
Kvinner har krampet sent i svangerskapet uten at de har gått i fødsel eller at barnet ble påvirket av det.
Ønsker deg et fint svangerskap! Tenk på alt det andre som er friskt og flott med deg og svangerskapet ditt.
Hilsen Monica.