Spørsmål:
For 1 1/2 år siden ga jeg bort en nyre. Dette gikk problemfritt. Er det noe jeg må være forsiktig med i den sammenheng? Er nå gravid i uke 5 og har allerede fått "stor" mage ,(dette er nr 2), er det normalt? På forhånd takk.

Svar:
Jeg kan bare svare deg generelt: Ta godt vare på deg selv. Ikke frys nå som vi går den kalde  årstiden i møte. Varme føtter og evt. ullbukse om du er plaget med urinveisinfeksjon. Drikk rikelig med vann og sørg for god næringsrik mat.
Hvil når du er sliten og spar på energien.
Det er vanlig å føle seg oppblåst i begynnelsen av svangerskapet. Livmoren kommer ikke opp av bekkenet før ca. uke 12. Det er med andre ord ikke den som gir deg stor mage.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.