Spørsmål:
hvordan er det mulig å bli gravid når man går til cellegiftbehandling? har gått til stråling og cellegift siden januar og fikk beskjed av legene no at jeg er gravid og er 12+1 dag på vei. fosteret har tatt stor skade av det og må fjernes! legene gav meg beskjed at jeg kunne anse meg som steril no når jeg var under cellegift behandling. hvordn er dette muligt?

Svar:
Forstår at dette må være et sjokk og trist i alt det andre du nå gjennomgår.Ja,- hvordan er det mulig?
Det kan vise oss (slik jeg ser det) hvor innstilt kvinnekroppen er på å sikre artens overlevelse.
Eggløsning har skjedd, det har vært sædceller tilstede og befruktning har skjedd. Det er ikke vanskelig å forstå at fosteret som er en sart organisme tar skade av cellegiften.
Håper du kommer deg gjennom aborten på en god måte. Søk hjelp om det blir tøft for deg, også i ettertid.
Ønsker deg god bedring og håper du får en god sommer!
Hilsen Monica.