Spørsmål:
Halloen Jeg er gravid for 4 gang. Har en fødsel uke 27 og 2 MA. Er nå 13 uker. Har hatt blødninger i 3 uker men Ul viser ok. Er lei og sliten og føler jeg får dårlig oppfølging av lege. Har kun ex ultralyd. Stressende jobb i turnus. Skal til jordmor snart og lurer på hva jeg kan forvente og hvordan jeg bør forholde meg.

Svar:
Det er tist å høre at en kvinne med din historie får dårlig oppfølging.
Det er ikke vanskelig å forstå at du er sliten og lei nå .
Du spør om hva du kan forvente deg og hvordn du bør forholde deg? Jeg vil snu det hele på hodet. Det er svært viktig at du selv finner ut hva du har behov for. Hva du ønsker og trenger av omsorg og oppfølgig i svangerskapet. På den måten kan du og jordmor sammen finne ut hvordan veien videre skal bli.
Med din historie vil jeg tro det er viktig at du snakker litt om tidligere opplevelser,- og hvor du er i dag. Det kan være svært stressende/energi tappende med blødninger og usikkerhet nå.
Jeg vil forslå en sykemelding for deg slik at du kan få mulighet til å hvile, komme deg litt ovenpå for å gjennmføre et nytt svangerskap på best mulig måte. Hva sier du til det?
Ønsker deg alt godt og lykke til videre!
Hilsen Monica.