Spørsmål:
Hei...Jeg er 13år ghar en mor som er gravid...Hun har en veldig stor mage og er bare i uke 29. Kan det hende at hun føder for tidlig da? Jeg er enebarn og er utrolig utålmodig, men det jeg er lei av er at ingen vet sikkert om det er gutt eller jente, når får jeg vite det?!!! Hilsen er spenningsfull storesøster(snart).

Svar:
Så heldig du er som skal få søsken! Det er kjempetrist å være enebarn- også som voksen.
Jeg skjønner godt at du blir utålmodig, for 9 mnd. er lang tid å vente. Men, selv om magen er stor nå betyr nok ikke det at hun kan føde for tidlig.
Jeg synes det er flott at dere ikke vet om det blir gutt eller jente. Da blir det ekstra spennende. De som vet kjønnet har som oftest bedt om å få vite det når de var til  ultralydundersøkelse i uke 17-20.
Du må nok vente til barnet blir født, men i mellomtiden kan du gjette og fantaserer og har det spennende med ikke å vite.
Det er fint at det går mot vår og sommer nå. Kanskje føles ikke ventetiden så lang da.
Mor er jammen heldig som kan få god hjelp av deg når babyen kommer.
Lykke til med tiden som er igjen! Kanskje kan du strikke et teppe for å få tiden til å gå litt fortere.
Hilsen Monica.