Spørsmål:
Mitt spørsmål er - hvor sannsynlig er det å gå til termin da man er undervektig fra starten av svangerskapet? Jeg fødte 5 uker for tidlig sist, også da undervektig. Takker på forhånd for svar.

Svar:
Når kvinner føder før termin er det ikke alltid lett å vite den nøyaktig årsaken.Vi kan imidlertid gjøre oss noen tanker om mulige årsaker.
Dersom det er flere kvinner i samme familie som har født før termin kan det være en familær disposisjon.
Kvinner kan også oppleve at den ene barnet kommer 5 uker før temin, mens neste ikke kommer av seg selv og må induseres 14 dager etter termindato.(Det kan bli lang ventetid!)
Som du ser er det lite som på forhånd kan foutsees med stor sikkerhet. Alt er mulig og hvert svangerskap kan være forskjellig.
Ønsker deg lykke til videre og håper du ta godt vare på deg og barnet du bærer frem.
Hilsen Monioca.