Spørsmål:
Hei! Er det noen spesielle hensyn man må ta dersom det er tett mellom graviditetene. Jeg er gravid igjen, 7 1/2 måned siden siste svangerskap.

Svar:
Du bør være nøye med kostholdet ditt og  jeg vil tro at du trenger jerntilskudd. Sørg for nok søvn og hvile.
Du trenger daglig mosjon og vær flink med bekkenbunns øvelser. Det siste er en nødvendighet!
Ta godt vare på deg selv! Ikke regn med at andre gjør det eller at de ser/forstår hvor sliten du er/blir.
Ta i mot all hjelp og avlastning.
Sett grenser for deg selv, og ikke vær redd for å si i fra.
Vær i dialog med pratneren din hele veien og sørg for at han tar sin del av ansvaret
Kvinner som bærer frem barn er viktige! De bør bys kun det BESTE!
Sørg for at du får noe tid helt for deg selv.
Lykke til videre!
Det er nok veldig gøy med to tette barn.
Hilsen Monica.