Spørsmål:
Hei! Jeg testet positivt for en uke siden og etter som jeg har regnet ut mellom 5 og seks uker på vei. . Var gravid i august i fjor å mistet å er veldig redd for dette denne gang og:-( Kjenner nok veldig etter og føler hele tiden det skal renne, har en del mens smerter innimellom og føler av å til da jeg skal blø. . Er dette normalt?? Har ei jente som blir tre i April å svangerskapet med henne var helt perfekt...Håper virkelig du kan svare meg, er sååå redd for å miste igjen:-(:-(

Svar:
Ja det er det. Alt dette du nå beskriver vil kvinner i samme situasjon kjenne seg igjen i.
Man går på do, sjekker i buksen, synes man blir våt, må se om det er blod o.s.v.
Det er nesten som å være i konstant alarm beredskap.
Prøv om du kan slappe litt mer av, stole på at det går bra denne gangen og forsøke å tenke på tidlig aborter som en fantastisk flott mulighet kroppen har til å ordne opp i det som har gått galt underveis.
Håper du får et fint svangerskap!
Lykke til videre.
Hilsen Monica.