Spørsmål:
Hei. Jeg er kun 26 +5 uker på vei men kan slimproppen gå så tidligt? Merket at det lå en geleaktig klump/propp lignende utflod i trusen min i kveld, den var blank med litt "gult" utflod i.....den var for seig til å være vanlig utflod (vertfall slikt utflod jeg pleier å ha), kan dette ha vært slimproppen?

Svar:
Normalt skal ikke slimproppen gå før helt på slutten av svangerskapet. Jeg vil råde deg til å følge litt ekstra med nå disse dagene. Får du sammentrekninger, press eller ubehag som du forbinner med mens smerter bør du ta kontakt med jordmor/fastlegen din. Skjer det ingenting er det bra.
Vi kan nok ikke forklare alt som skjer i svangerskapet. Kan det være en del av slimproppen eller kanskje var det ikke det i det hele tatt?
I tilfelle vil jeg tro at slimproppen vil bygge seg opp igjen.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.