Spørsmål:
Sønnen min er 3mnd og jeg ser fortsatt gravid ut!! Tar situps, spiser sunt og ofte, men magen vil ikke bli mindre. Den har ikke rikket seg en cm på 5 uker og nå begynner jeg å bli bekymret for at noe er gale. Er tynn og var godt trent før svangerskapet så jeg forstår ikke hva som skjer? Skal jeg gå til legen?

Svar:
Nei det behøver du ikke. Ingenting er galt med deg eller magen din, - men ting tar tid!
Det er dessuten veldig forskjell på kvinner. Mens noen (få) er i samme størrelse som før de ble gravid kort tid etter fødsel, må de fleste av oss ta tiden til hjelp. Dette handler også om arv. Du skal således ikke sammenligne deg med noen men fortsette med din sunne livsførsel og stole på at magen sakte men sikkert vil normaliseres.
Men tenk hvordan huden på magen har strukket seg. En fantastisk egenskap. Ikke rart den trenger litt tid på seg til å gjenvinne form og struktur.
Stress ned og nyt dagene med Jonas. Vær stolt og glad over den flotte kroppen din som gav deg denne unike sjansen til å bli mor.
Personlig tror jeg glede er med på å produsere gode hormorner
som stimulerer kroppen.
Du har dessuten god tid til neste "badesesong".
Hilsen Monica.