Spørsmål:
Hei! Jeg er i uke 10 og vet godt at jeg burde spise masse fisk. Men jeg orker ikke tanken på fisk, verken mager eller fet. Sånn var det ikke før. Hjelper det litt å spise fiskekaker, fiskegrateng og fiskesuppe? Det liker jeg nemlig godt. Eller bør jeg tvinge fersk fisk i meg uansett? Er sushi bra for gravide? Hedda.

Svar:
Svar: Hei Hedda!
Du skal ikke spise sushi nå som du er gravid. Med
tanke på fisk som du ikke orker akkurat nå, så foreslår jeg at du ser det litt
av. Sannsynligheten for at du om noen uker vil orke fisk igjen er stor. Ved å
tvinge deg selv kan du i verste fall utvikle en aversjon som gjør at du ikke i
det hele tatt klarer å få i deg noe som har med fisk å gjøre senere. Det ville
være dumt.
Lykke til videre. Det er flott at du spiser fisk i andre
varianter. Hilsen Monica.