Spørsmål:
Hei! Kjempefin nettside!!!
Jeg er gravid og er antageligvis 5-6 uker på vei. Jeg er overrasket over hvor lett det har vært å holde denne koslige hemmeligheten mellom meg og min samboer. Men jeg gleder meg i hel til å fortelle det videre Når kan jeg fortelle dette til de nærmeste? Har hørt at man bør vente til det har gått tre måneder. Stemmmer det?

Svar:
Svar: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det er ingen andre enn dere som bestemmer når den store nyheten skal deles. Noen ønsker å beholde hemmeligheten så lenge som mulig(til det synes!), mens andre forteller det til alle de møter 2 dager etter forsinket mens! Vi er forskjellige, og det er deilig!
De tre månedene du nevner har nok sitt utspring fra redsel om tidlig abort, der noen mener at det er lettere om ingen vet noe. Min erfaring er vel heller det motsatte.
Lykke til videre! Unn deg all gleden og det som gjør deg godt!
Hilsen Monica.