Spørsmål:
Hei! Jeg fødte for 8 uker siden, var på seks ukers kontroll hos gynekolog da han fant rester av morkaka på 1.2 cm i livmoren min. han sa at siden det var så lite ville han ikke gjøre noe med det og at det mest sannsynlig kom ut sammen med første menstasjon.. Men jeg småblør litt enda og det lukter veldig vondt av det blodet/utfloden som kommer ut.. er det normalt?? Eller burde jeg kontakte GU engang til for en sjekk til, evt utskrapning.

Svar:
Du kan stole på gynekologen og hans vurderinger. Dette er hans felt og jeg vil tro han vet hva han sankker om. Dersom du får magesmerter og temp stigning bør du ta kontakt med lege, eller om blødningen fortsetter i uker fremover.
Det lukter alltid av renselse .Ender den seg til det verre kan det også være en grunn til å snakke med lege.(Uten feber og smerter er det imildertid ingen infeksjonstegn)
Vær i aktivitet og ligg på magen (da hjelper du livmoren til å tømme seg)
Hilsen Monica.