Spørsmål:
dette er vel heller mer en kommentar enn spørsmål. Kommentaren er til overskriften Keisersnitt ved M.E, der jeg ble meget overrasket over svaret! Min mor har lenge jobbet med å få denne sykdommen mer opplyst, søsteren min har levd med den i alle år. Syns det ble helt feil å si at "de fleste kvinner føler seg sliten i et svangerskap". Denne sykdommen er jo en utmattelsessykdom, der du ikke klarer å gjøre noe som helst! Se for deg at du har 40 grader i feber, er fyllesyk og har akkurat løpt 10 mil, så får du følelsen til en med ME. Keisersnitt er absolutt å anbefale med en slik sykdom, syns det er hårreisende å kunne si noe annet! Da må man enten si at man desverre ikke har nok kunnskap om sykdommen til å kunne uttale seg, eller sette seg ned å lese! Ellers må jeg jo si at svarene jeg leser ellers er meget gode,og til god hjelp!! En flott side!

Svar:
Tusen takk Silje for dine gode og viktige kommentarer.
Jeg beklager sterkt om jeg ikke har forstått problemstillingen godt nok i spørsmålet som ble stillet, og ikke gitt det beste svar.
Selvfølgelig skal kvinner med ME har tilgang på kun det som er best for dem. De bør tas ekstra godt vare på! Få all informasjon og kunnskap slik at de fortløpende kan ta informerte valg gjennom svangerskap, fødsel og barseltid for på denne måten få en sjanse til å tørre å ta utfordringen.
Takk for din hyggelige tilbakemelding også!
Hilsen Monica.