Spørsmål:
hei. er nå 14, snart 15 uker på vei. men jeg har ikke noen spesielle plager eller andre symptomer som tilsier meg at alt er som det skal.. jeg har heller ikke hatt tegn til noen form for abort. er dette normalt? når vil jeg skjønne at alt er ok. skal ikke på ultralyd før jeg er i uke 19. Håper på svar. Vennlig hilsen Marthe

Svar:
Det du skriver her forteller  meg at alt er som det skal være. Det er trist at ikke du også har samme oppfatning.
Det kan virke som om det er vanskelig å stole på kroppen, selv om den har gitt beskjed i form av mensen som ikke og en positiv gravitest.
Det er som om vi moderne mennensker stoler mer på det som et apparat forteller oss, enn på vår egen kropp.
Gled deg over at du er så frisk og fin og riktig nye dagene. Etterhvert vil de første tegn fra babyen komme og senere UL. Dette er helt normalt.
God sommer!
Hilsen Monica.