Spørsmål:
Lurer på et spørsmål fra deg Jordmor. Jeg har tatt 5 tester om graviditet, å alle er positive.Neste dag gikk jeg til legen å tokk en test,å den var også positiv. jeg vill ta flere hvorfor det.. er det for det jeg ikke helt har forstått selv av jeg skal bli mamma.? ønsker gjærne et svar fort som mulig. MVH jente 19 år.

Svar:
Det er et spennende spørsmål du stiller, -for hva er grunnen til at det ikke holder med en test?
Det er ikke uvanlig at kvinner ønsker flere tester og gjerne skulle teste seg hver dag.
Kan det være fordi det nesten ikke er til å tro?
At man lurer på om det virkelig kan ha skjedd, man merker jo ingenting?
At man vil vite om det fortsatt er tilfelle?
Eller som du sier at man må få det bekreftet om og om igjen; man skal bli mamma!
Jeg har også opplevet en mann som hadde det på samme måte. Han hadde hatt kusma i testikklene som ung gutt og av den grunn alltid trodd at han ikke kunne bli far.Gjett om han var lykkelig!
Lykke til videre!
Hilsen Monica.