Spørsmål:
Hei..Jeg fødte nettopp et barn i uke 25 for 2 månender siden..Jeg blej allerede gravid 1 måned etter..Er nå 5 uker på vei.Er det stor sjangs for at jeg får i uke 25 denne gang også?

Svar:
Det er ikke så godt å si noe om dette uten å vite årsaken til at du fødte i uke 25. Det er f.eks. forskjell på om årsaken er knyttet til din kropp eller til fosteret.
Jeg vi tro at du uansett årsak vil bli fulgt nøye opp i dette svangerskapet.
Jeg vil råde deg til å skrive ned på en lapp det du er usikker på slik at du på neste kontoll kan ta det opp, og slippe å leve med større usikkerhet enn nødvendig.
Alt kan imidlertid ikke verken garanteres eller utelukkes. Slik er livet.
Lykke til denne gangen! Håper alt går fint for deg.
Hilsen Monica.