Spørsmål:
Motorsykkelsesongen nærmer seg med stormskritt og i den forbindelse lurer jeg på motorsykkelkjøring i forbindelse med graviditeten. Jeg har termin 18. august. Jeg har fått mye negative kommentarer i forbindelse med min lyst til å kjøre motorsykkel og folk ber meg om å selge sykkelen av hensyn til barnet.... Jeg forstår jo at å velte er uheldig, men det er jo ikke heldig å krasje med bil heller.

Svar:
Svar: Det er bare du som kan finne ut av og bestemme hva som er riktig for deg. Min erfaring er at svaret ofte gir seg selv. Kanskje er det slik med deg også. En ting er å tenke på det, noe annet er det å gjøre det. Når du tar frem sykkelen og klatrer opp på den kan det være at du vil føle deg ukomfortabel med mage på sykkelen. Tar du en liten tur, kan engstelsen være større enn du hadde regnet med o.s.v.. Men- skjer det motsatte, du nærmest fryder deg og det gjør deg godt, da er det vel bare å si:” Bruk hodet, vær forsiktig, ta ikke sjanser og kjør på steder uten den helt store trafikken.” Ønsker deg en god sommer med eller uten sykkel!
Hilsen Monica.