Spørsmål:
Hei. Dette er muligens et dumt spørsmål, men må spørres likevel. Jeg er 15 + 5 uker på vei og magen min begynner å vises godt når jeg ligger. Problemet er at den ikke er helt midt på, men skråner opp mot høyre side. Er det "normalt" eller skal magen være kulerund midt på? Småbekymret.

Svar:
Formen på magen er det lite å bekymre seg over. Magen vil leve "sitt eget liv" og tar den formen som er riktig for akkurat din mage det aktuelle svangerskapet. Magen vil se annerledes ut om man ligger flatt ned eller om man står, eller om den trekker seg sammen og blir helt hard et øyeblikk. Etterhvert som barnet blir større, vil den også være påvirket i form av hvordan barnet ligger og mengde fostervann.
Klarer vi å slippe kontrollen og la det som skjer skje, kan det blir en spennende reise med mange overraskelser. Stol på kroppen. Den klarer det hele.
Lykke til!
Hilsen Monica.