Spørsmål:
Hei. Jeg er gravid i uke 14 og begynner nå å bli litt usikker. Jeg har jo tatt to graviditetstester og vært hos legen, men jeg har vært så og si symptomfri hele veien. Magen har heller ikke forandret seg noe merkbart. Er dette vanlig? Dette er mitt første svangerskap så jeg vet ikke hva jeg skal se etter, kjenne etter osv. Jeg begynner nesten å lure på om jeg virkelig er gravid. Har du noen gode råd?

Svar:
Ja det er svært vanlig.  Det er sikkert ikke så lett å tro nettopp fordi det skrives og snakkes mest om plager og endringer.
Du behøver ikke derfor ikke kjenne eller se etter noe som helst. Det vil komme helt naturlig av seg selv. Kanskje vil det første du merker være at barnet røer seg i magen?
Mitt beste råd: Nyt alle gode dager, og gled deg over at alt er helt som før.
Du vil nok føle deg gravide du også etterhvert, men noen kvinner kan faktisk fortelle at alt er som før gjennom hele svangerskapet bortsett fra at magen endrer seg og tar større plass.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.