Spørsmål:
Hei, jeg er førstegangsfødende og har self. MASSE jeg lurer på. Er ca 6-6 1/2 uker på vei. Ikke sikker pga uregelmessig syklus etter p-piller. Jeg er ikke kvalm og brystene mine er ikke ømme. Er dette normalt??? Men, jeg har menslignende smerter i magen og i korsryggen. Jeg har skjønt at smerter i magen kan være normalt, men hva med smertene i ryggen? Er så redd for at noe er galt siden jeg IKKE er kvalm, eller øm i brystene, og har vondt i rygg/mage. Det virker så motsatt av hva "alle andre" har av symptomer. Håper veldig på svar fra deg !!!!

Svar:
Husk at du er deg, dette skjer med din kropp og dette er ditt svangerskap. Prøv å la være med sammenligning.
Det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne hvilke symptomer som dukker opp, - og når de dukker opp hvis de kommer.
Noen kvinner er f.eks. aldri kvalme! Noen kjenner ikke den store forandringen i brystene heller. Kanskje er du en av dem?
Det er imidlertid tydelig at det skjer noe i livmoren siden du kjenner den karakteristiske "mens murringen."
La gleden fylle deg. Garantier finnes ikke, ikke nå og ikke senere i svangerskapet.
Nå er du underveis.............., og det er spennende!
Lykke til videre!
Hilsen Monica.