Spørsmål:
Hei!
Er nå i min 8 uke av svangerskapet og vi gleder oss veldig. Har bare en bekymring. Jeg er veldig sulten. Hele tiden. Kan spise en stor porsjon middag, og en liten time senere er jeg skrubb sulten igjen. Ikke bare er jeg sulten, jeg blir helt desperat, bare MÅ ha mat. Er dette normalt? Hva forårsaker dette? Vil det i så fall gi seg etter hvert? Er ganske redd for å legge på meg MYE mer enn det som er normalt... Vær så snill å svare meg!
Mvh LeneV! ;)

Svar:
Svar: Det er i alle fall ikke unormalt, men krever at du velger riktig i forhold til hva du spiser. De meste av det som skjer av forandring har sin årsak i hormoner og stabiliseres etterhvert. Hvis du bare er sulten og ikke må spise for å holde kvalen unna, kan du kanskje avlede deg selv og finne på noe annet til det verste suget ”går over”, evt. lage en liten avtale med deg selv om hva slags mat som tillates ut fra situasjonen. Tørt knekkebrød, en rå gulrot og et stort glass vann er gode alternativer en time etter middag, men husk MOSJON!!!
Lykke til! Hilsen Monica.