Spørsmål:
Jeg er gravid i uke 30, og har fått store stygge blodutredelser på bena. Bruker kompresjonsstrømper daglig. Hva annet kan jeg gjøre? Vil årene trekke seg sammen etter fødsel, eller må de fjernes kirurgisk?

Svar:
Svar: Det er ikke morsomt å se at bena blir så annerledes, men jeg kan trøste deg med at mye blir borte etter fødsel. Noen kvinner har hatt glede av Arnica-salve, kjøpt i helsekostbutikk. Av og til hender det at store plagsomme åreknuter må fjernes kirurgisk, men det gjøres først når kvinner er ferdig med å føde barn. Hvordan har din mor hatt det? Det kan være mye nyttig informasjon å hente der.
Lykke til videre! Stell litt pent med seg selv.
Hilsen Monica