Spørsmål:
Jeg tok en positiv test 1 juli, en negativ test 2 juli pluss (begge testene ble tatt på formiddagen) Så begynte jeg og blø den 2 juli. Det er nå 3 juli og dette virker som en vanlig mensen. Hva har skjedd og hva skal jeg gjøre?

Svar:
Det er ikke godt å vite ut fra dine sparsomme opplysninger, men jeg kan dele noen tanker med deg.
En positiv test som blir negativ betyr som oftest at det har skjedd noe med graviditeten slik at det ikke lenger er graviditetshormoner (HCG) tilstede i kvinnens urin.
Om dette skjer svært tidlig kan det komme en blødning som ligner en mensblødning.
Er du usikker og ønsker å snakke med noen om dette kan du ta kontakt med fastlegen evt. en jordmor der du bor.
Ønsker deg lykke til igjen!
Hilsen Monica.