Spørsmål:
Hei,var på ultralyd i dag,var vist 5 uker på vei,eller 7.men han kunne ikke se hjerte lyd,er det for tidlig å se??han sa vi skulle gi det en sjans,å at jeg kommer tilbake 2 desember..jeg har på følelsen at det er dødt.har mistet 4 ganger på rad.

Svar:
Kjære deg! Det skal normalt kunne sees på denne tiden, men om ikke fosteret er så gammel som antatt, er det fint at du kommer tilbake for en kontroll. Da vil man med sikkerhet kunne si hvordan det står til.
Det er trist å høre om dine opplevelser. Fortså godt at du får samme følelse nå.
Om det virkelig er det samme som har skjedd igjen håper jeg du blir tatt godt hånd om og blir fulgt opp med kontroller på spesialist nivå.
Det er vanlig regime. Snakk med fastlegen din om du ikke alt er i systemet.
Ønsker deg alt godt og håper det går bra for deg!
Hilsen Monica.