Spørsmål:
hei monica.har vært litt bekymret denne uken.mandag blødning pluss smerter og press i bekkenet,vedvarende smerter hele uken,vondt ved bevegelse.i dag lørdag blødning igjen.hva er det dette indikerer blodet er blandet med slim.er fortsatt i full jobb.i morgen er jeg i uke 30.hva anbefaler du meg og gjøre?jeg er redd barnet ikke har det godt. håper du kan gi meg ett svar.m.v.h gro.

Svar:
Svar: Jeg vil råde deg til å ta umiddelbar kontakt med jordmor/fastlegen din. Blødning skal alltid tas på alvor. Det behøver absolutt ikke bety at barnet ikke har det bra, men med dine 30 uker er det stor gevinst om barnet få bli så lenge som mulig i livmorhulen. Kvinner som blør bør alltid få beste omsorg, bl.a. med sykemelding. Håper du blir tatt godt vare på når du søker jordmor/lege. De vil nok sannsynlig henvise deg videre til en grundig undersøkelse ved fødeavdelingen der du skal føde.
Lykke til! Hilsen Monica.