Spørsmål:
Ser det er mange bekymringer om MA - spontanaborter. Jeg hadde en MA i slutten av august i fjor på,11 uker på vei. Er nå gravid på nytt, og jeg ser mange sliter med mange av de tankene jeg hadde. Jeg er begynt på trim for gravide, og der er vi 11 svangre. 6 av samtlige på kurset har spontanabotert i tidligere svanger skap. Jeg ble veldig overrasket, når jeg hadde MA følte jeg med helt alene her i verden, om noe som skjer med så mange. Ingen å prate med og ingen å diskutere med. Hvorfor meg?, ingen opplysinger om hvorfor og hvordan. Kanskje vi kvinner skulle bli litt mer åpne om det?, for det om det er trist?. Det kan hjelpe andre igjenom sorgprossesen.
Hvis jeg kan være til støtte for andre i lignende situasjoner, så vil jeg det.
JEG HADDE EN MISSED ABOTRION, DET MANGLER EN HOS MEG!!!!

Svar:
Svar: Takk for denne lille fine hilsningen. Det var gode og nyttige ord til oss alle.Ja, er det ikke akkurat slik det er med opplevelser i våre liv. Det hjelper å snakke om det. Av og til glemmer vi det eller tror at vi ikke kan ”plage andre”. Men, det er i møte med andre at vi lærer også noe om oss selv.
"Delt glede er dobbel glede, mens delt sorg er halvert sorg" er det noe som heter.Jeg tror og vet at mange nå vil dele denne gleden med deg over å vite at du bærer frem et nytt lite liv!
Lykke til videre! Hilsen Monica.