Spørsmål:
Jeg har brun utflod, ca en halv teskje i mengde om dagen. Selv om jeg før graviditeten var fast bestemt på at jeg ikke skulle overbekymre meg for noe, så sitter jeg her på tredje døgnet og leser alt jeg kommer over som har med blødninger og spotting tidlig i svangerskapet. Jeg vil bare få takke for de utfyllende og beroligende svarene du har gitt til kvinner som desperat trenger et håp midt i en skremmende situasjon hvor det er lett å bli ekstremt pessimistisk. Jeg ser jo at vi spør om det samme om og om igjen, men selv om vi ser at det er vanlige situasjoner å havne i så er hverken graviditet eller redsel for å miste, dagligdags for oss. Det er faktisk ikke mange av de fagpersonene som svarer på internett som balanserer det med håp og realisme på en like god måte som du gjør. Etter å ha lest gjennom svarene dine skal jeg nå legge fra meg internett for en stund, fokusere positivt, og ta tiden til hjelp. Hadde dine svar vært de første jeg leste, tror jeg at jeg kunne spart meg for mange timer for PC`en. Klok side som beroliger. Tusen takk!

Svar:
Tusen, tusen takk til deg Anne! Nå ble jeg glad.
Jeg har veldig stor respekt for all usikkerhet, bekymring og sorg som kvinner kan oppleve i forbindelse med svangerskap og fødsel.
Redselen som kan komme og gå særlig de første mnd. kan vippe selv den roligste av pinnen. Katastrofe følelsen i forbindelse med farget utfllod/blødning eller den uutholdelige smerten som man må leve med når man venter på svar fra en fostervannsprøve kan være store påkjenninger.
Livet gir oss ikke garantier, men den fantastiske kvinnekroppen gir oss mange gode sjanser til å lykkes.
Så godt for deg at du nå kan klare å tenke positivt og gjør dagene gode.
Ønsker deg alt godt!
Hilsen Monica.