Spørsmål:
Hei, Jeg har nå for 2. gang opplevd å miste en babyspire. Det var en MA/ BO (tom fostersekk) begge gangene. Har hatt utskraping av livmorhulen begge gangene. Imellom de to MA'ene fødte jeg en sønn. Spørsmålet mitt er om det er lurt å vente før man prøver igjen eller er det kun hvis man ikke er klar psykisk? Jeg har fått så mange forskjellige svar på dette spørsmålet, og er veldig usikker. Vil ikke øke sjangsen for å miste igjen... Takk for at vi har anleddning til å stille våre spørsmål her! :-) Hilsen Kitt

Svar:
Jeg kan dessverre ikke gi deg annet råd enn at du følger hjertet ditt.
Et godt utgangpunkt er imidlertid at dere er sammen om avgjørelsen som tas i forhold til tidspunkt. Man kan være i ulik fase etter slike situasjoner, og egentlig ikke være klar for egen skyld men ønske å sette partnerens ønske foran sitt eget.
Prøv å få til god kommuniksjon og ta hverdandre på alvor. Still spørsmål for å få vite hvordan partneren har det. Lytt til hverandre og respekter ulikheter.
Jeg tror ikke tiden forøvrig er avgjørende for resultatet.
Lykke til!
Hilsen Monica.