Spørsmål:
Hej, jag har en liten fråga til dig som jag hoppas att du kan svara på... Jag undrar om blödning i svangerskaper kan vara slekt relaterat? Mormor blödde gjenom 4 svangerskap, min mor var 5 månader på väg med mig med full mens, og min syster blödde ut i 3:e månaden med full mens. Är det vanligt att sånt går igjen i slekten? Og kan jag "räkna med" att blöda i mitt svangerskap? Vi är nu mitt oppi vårat förste ICSI försök (ass. befruktning.) Tacksam för svar. Maria

Svar:
Svar: Dette blir spennende for deg. Jeg kan dessverre ikke gi deg et godt svar på ditt spørsmål, for dette hører nok med til sjeldenheter. Det finnes imidlertid ingen nærmere for deg å sammenligne deg med enn din mor, din søster og din mormor. Man sier f.eks: ”Vil du vite noe om hvordan din overgangsalder blir, så spør din mor” Det samme gjelder også for svangerskap og fødsler til en viss grad. Men, - du er deg, og alt også bli helt annerledes.
Lykke til med spennende tider. Du behøver i alle fall ikke engste deg så veldig om du plutselig oppdager blod i trusen.
Hilsen Monica.