Spørsmål:
Hei. jeg har en sønn på snart åtte mnd og ammer... jeg har de siste tre-fire mnd vært plaget av plagsom svette lukt under armene....Dusjer som vanlig annenhver dag, i det siste hat det vært hver dag.... Jeg kan dusje og 5 min etterpå så lukter jeg vondt.... Har lurt på om det kan ha no med ammingen å gjøre....Håper det ikke bare er jeg som er plaget med det...??hadde vært fint å kanskje få noen råd om det... vennlig hilsen hanne

Svar:
Jeg kan ikke på noen måte se sammenheng mellom din svetting og amming. Det er imidlertid vanlig med svetting etter fødsel. Er man sliten og i underskudd på energi kan man oppleve å svette, det samme i forbindelse med stress.
Forsøk om du kan "glemme" det litt og se om det forsvinner av seg selv.
Skru ned romtemp om du har det for varmt.
Mosjoner og få ut svetten(overskuddet av varme som du kanskje har i kroppen) på denne måten. (Mitt beste råd!)
Kanskje blir det bedre når vi kan ta av oss vintertøy og flytte utendørs.
Hilsen Monica.