Spørsmål:
hei.jeg lurer på om det er arvelig om man har melk eller ikke?både min mormor og mamma ammet ikke fordi de ikke hadde nok,bar et par gram.tror du det er stor sannsynlighet at det skjer meg også?det er veldig liten forandringer i brystene mine,de har ikke vokst eller kjentes sprengte ut i det hele tatt.det eneste er brystvorten som har vært sår.tror du det kan ha noen å si?håper på svar for jeg lurer så!

Svar:
Bryst er like forskjellige som kvinnekropper ellers. Jeg vil råde deg til å legge både mor og mormors ammehistorie langt bort. Denne gangen er det din tur og du vil skrive din egen ammehistorie.
Du er heldig som skal amme i den tid hvor helsepersonell og kvinner rundt deg har stor kunnskap og stor iver etter å hjelpe deg med å lykkes.
Det finnes ikke få historer om svært små kvinnebryst som har ammet både lenge og vel. Jeg vil fortelle deg om mine to tanter. En historie min mor har fortalt meg.
Begge hadde barn samtidig. Den ene med store flott bryst man skulle forvente var fulle av melk, og den andre med små bryst som ikke så ut til å ha mye å by på.
Hver kveld når barna skule ammes før leggedags gikk hun med de store brystene til sin søster for å få fylt opp sønnes mage. Han ble ikke fornøyd ellers. De små brystene ammet begge barna før natten! Er det ikke flott?
Tenk postitivt. Muligheten er mange...............
Lykke til!
Hilsen Monica.