Spørsmål:
jeg er gravid i 7mnd,har egentlig ikke lyst å amme i det hele tatt men vet at det er så viktig for barnet,går det an å amme i f.eks 3mnd for så å gå over til flaske? eller er ammingen da helt bortkastet?

Svar:
Svar: Det går godt an. Alle melkedråper er verdifulle så her er ingen ting bortkastet, snarere tvert i mot. Barnet vil nye godt av det du har å tilby. Jeg vil imidlertid råde deg til å ta en ordentlig prat med jordmor evt. helsesøster for å få opplysninger og kunnskap om dette flotte produktet som morsmelk er. Vet du at det er mange gevinster for deg som kvinne også om du ammer? Brystkreft for eksempel som er en alvorlig sykdom, kan langvarig amming gi god beskyttelse mot.
Tenk deg godt om og unn deg og barnet kun det beste! Lykke til med innspurten. Hilsen Monica.