Spørsmål:
Jeg vil bare spørre om størrelsen på brystene har noe å si me hensyn til amming? venter mitt første barn i september,og jeg gruer meg veldig til å amme siden brystene ikke har vokst noe særlig i dette svangerskapet. De er veldig små,og det er både pinlig å irriterende.

Svar:
Jeg forstår din bekymring. Det er ikke uvanlig å tenke en del på om man får til ammingen første gangen uansett hvordan brystene ser ut.
Det er ikke få kvinner med små bryst som har ammet barna sine både vel og lenge.
Jeg vil råde deg til å forsøke å tenke så positivt som mulig, og bestemme deg for at dette skal du få til!
Tvil og bekymring kan virke negativt og gi deg et dårlig utgangspunkt.
Stiller du med et åpent sinn og tar i mot god velledning når du har født kan dere to sammen få en god start.
Spør mor eller søster om deres amme erfaring. Les deg opp på amming, lån "Bryst er best" på biblioteket. Det er en flott amme DVD.
Ønsker deg lykke til og håper du lykkes!
Hilsen Monica.