Spørsmål:
HVORFOR ER DET SÅNN AT NESTEN ALLE JORDMØDRE "PRESSER" FOLK TIL Å AMME?DET FØLES NESTEN SOM EN ER MISSLYKKA HVIS EN IKKE FÅR DET TIL ELLER HAR MELK.JEG HAR DETTE PROBLEMET OG ER LEI MEG FOR DET...DA TRENGER JEG IKKE EN JORDMOR SOM STRØR SALT I SÅRET.ANNBEFALER ALLE SOM HAR PROBLEMER MED A TA KONTAKT MED AMMEKLINIKKEN PÅ AKER....DE ER KJEMPE GREIE.DE ER TIL GOD HJELP.

Svar:
Svar: Kjære deg! Det er veldig trist om det virkelig er slik som du beskriver situasjonen. Jeg skal ikke forsvare mine kollegaer, men siden du spør meg vil jeg forsøke å gi deg et svar. Antageligvis er vi så opptatt av at barnet skal få det beste av ernæring og kjærlighet ved mors bryst at vi av og til kan komme til å trå over noen viktige grenser.
Det er veldig bra at du minner oss på at dette gjøres med stor varsomhet!
Takk for nyttig tips om ammeklinikken på Aker.
Hilsen Monica.