Spørsmål:
Jeg prøver å la babyen ligge på magen så mye som mulig når hun er våken, men i det siste har hun blitt rasendes etter veldig kort tid dersom jeg legger henne slik på gulvet. Jeg lurer på hva dette kan komme av siden hun synes det er helt greit at jeg legger henne slik på stellebordet. Mvh Melines

Svar:
Hei Melines
Flott at du er bevisst på å legge henne mye på magen når hun er våken. Det er veldig bra for den motoriske utviklingen.
Det er også tungt for henne og hun trenger mye oppmuntring. Kanskje er det det du gir henne når hun ligger på stellebordet? Kan det være at hun vil ligge lenger på gulvet dersom du legger deg ved siden av henne og prater med henne?
Uansett er det bedre med mange små økter i løpet av dagen og øvelse gjør mester. Etterhvert blir hun sterkere og vil glede seg over bevegelseslek på gulvet.
Hilsen Synnøve