Spørsmål:
Hej, Jeg lurer på hvor længe barnet skal ligge helt flat når den skal være i vognen? Har nemlig købt en barnevogn som er en duo vogn. Baggen er 75 cm og de siger at barnet kan ligge i den til de er ca 6 mdr. efter dette skal de over i sprtsdelen. Men, min sportsdel kan ikke ligges helt ned, er dette forkert? Har hørt at de ikke kan sove i den for længe af gangen... Hvad er rigtigt? Vognen vi har løbt er: Emmaljunga Cangaroo med City Bag som tilbehør... Håber du/i kan hjælpe mig? Mvh. Stine

Svar:
Hei Stine !
Grunnen til at vi råder barnet til å ligge flatt inntil de er ca 6 mnd er fordi ryggen ikke er sterk nok til å sitte opp lenge av gangen. Når bare ryggen er sterk nok gjør det ikke noe om barnet sover i litt skrå stilling.  Når barnet setter seg opp selv er muskulaturen og balansen sterk nok til å sitte oppe lenge av gangen.
På den andre siden er det sikkert mer behagelig å sove i flat stilling så det gjør ikke noe om du beholder bagen så lenge den er lang nok til barnet.
Hilsen Synnøve