Spørsmål:
er på ferie å lurte på er det ok å ta me babyen vår i oppvarmet baby basseng hvis man smører nøye me solkrem å har på solhatten? det er utendørs?

Svar:
Hei Maria
Høres deilig ut med ferie og sol og varme.
Korte opphold i oppvarmet basseng med solkrem og solhatt går fint. Spør på apoteket hvilke solkremer de vil anbefale til 6 måneder gamle babyer.
Du kan også ha på en lett skjorte i bassenget, det beskytter også mot solen. Ellers er det best å oppholde seg mest mulig i skyggen, spesielt midt på dagen når solen er sterkest. En god siesta innendørs midt på dagen er det lureste.
Ellers er det bare å nyte sommeren!
Hilsen Synnøve