Spørsmål:
Hei Nå når det er sommer så er det jo naturlig å bade for å få kjøle oss ned litt så mitt spørsmål til deg er kan enn bade når enn ammer? Tenker både i ferskvann, saltvann og baseng. Eg har ei jente på 10 mnd hvordan er det ift bading i saltvann for henne? Eg kunne ikke finne noen spørsmål ang dette temaet og eg trur det er flere som lurer på det. Ha en riktig fin sommer:)

Svar:
Hei !
Det er deilig med et bad i sommervarmen og både du og datteren din kan bade. Det du må passe på er at dere ikke fryser. Du kan lett få brystbetennelse hvis du fryser, så hold deg tørr og varm, spesielt på brystene.
Datteren din vil sikkert fryde seg over et bad, men her er kanskje faren vel så stor for at hun blir solbrent. Smør henne med solkrem og dekk huden med tøy, ikke glem solhatten. Det gjør ingenting om hun bader med tøy på.
Dere kan bade både i ferskvann, saltvann og i basseng, men ha henne hele tiden under oppsikt.
En riktig fin sommer til deg også !
Hilsen Synnøve