Spørsmål:
Heihei! Jeg har ei lita snuppe som er 3 måneder gammel. Allerede da hun var 6 uker gammel begynte hun å rulle fra rygg til mage og tilbake igjen. Løftet hodet gjorde hun allerede da hun var 1 dag gammel. Hun har vært veldig tidlig ute med alt mulig fram til nå og er veldig sterk. Hun står allerede selv om vi holder hun i hendene. Dermed kommer spørsmålet mitt. Trenger hun fast føde tidligere enn ved 6 måneders alder da? Jeg innbiller meg at hun trenger mer energi og næring når hun er så aktiv, men vet ikke så håper veldig på et svar. Vil jo bare det beste for henne. Hilsen undrende mor...

Svar:
Hei Isabella
Så flott at datteren din er så sterk! Du har nok også vært flink å legge forholdene til rette for henne så hun kan utvikle seg i egen takt.
Selv om hun er aktiv trenger hun ikke noe i tillegg til morsmelk. Morsmelk inneholder alle de næringsstoffene hun trenger til hun er 6 måneder (unntaket er D-vitamin eller tran). Dette forutsetter at hun er fornøyd og legger normalt på seg.
Kos dere sammen og la deg imponere over utviklingen hennes.
Hilsen Synnøve