Spørsmål:
Eg har amma sonen min fram til no - han er fire mnd. gamal, og det har gjenge heilt greitt. Det eine brystet har heile tida vore litt større enn det andre, og eg har derfor hatt meir mjølk i det. Denne forskjellen har no blitt mykje større! Brystet med mest mjølk, er "sprengt" så og sei heile tida, medan det andre har gjenge attende til normal størrelse (men har framleis mjølk i seg). Eg har prøva ein lang periode (3 veker)å la sonen min suge meir på det minste brystet enn det største, både til måltida og mellom, men det blir ikkje betre. Det minste brystet blir likevel fort tomt, og produksjonen tek seg ikkje opp. Han både vil og treng meir mat, så då må eg legge han til det største. I tillegg når han sug på det minste, sprenger mjølka på i det sørste, så då er eg like langt. Vil gjønne fortsette å amme, men klarer ikkje utjamne forskjellen. Det er nokså frustrerande å ha bryst der forskjellen er godt og vel tri bh- størrelsar frå det eine til det andre, i tillegg til at det er vondt å legge han til det som har mest mjølk i seg.... Er det nokon moglegheit å minke produksjonen, slik at det største brystet ikkje lenger blir så sprengt? Kva kan vere årsaken til den store forskjellen?

Svar:
Hei frustrert trebarnsmor
Det er ganske vanlig at det ene brystet er mer lettmelket enn det andre og at barnet av den grunn kanskje foretrekker det brystet. Det vil da føre til at det lettmelka brystet blir mer stimulert og dermed øker i størrelse og melkeproduksjon. Det brystet som blir mindre stimulert vil få redusert melkeproduksjon og dermed minske i størrelse.
Siden du nevner dette problemet nå går jeg utfra at du ikke opplevde det samme med dine to andre barn. Det får meg til å tenke på om du har eller har hatt et spesielt ammeproblem i det minste brystet som har ført til nedsatt melkeproduksjon. Har du kjent etter om du har tilstoppede melkeganger eller om BHen er for stram. En stram BH kan gi signaler om å produsere mindre melk.
Uansett årsak kan du øke melkeproduksjonen ved det minste brystet ved å die, håndmelke eller pumpe. Det er ikke noe i veien for å die kun på et bryst, størrelsen vil gå tilbake når du etterhvert avvenner ham. For å lette på det sprengte brystet kan du prøve å håndmelke litt før du legger ham til. Men dersom du gjerne vil prøve å utligne forskjellen, så prøv å legg ham til det minste brystet så mye som mulig. Dette vil øke melkeproduksjonen og dermed størrelsen.
Lykke til!
Hilsen Synnøve